Na
stronie PZJ.pl opublikowany został komunikat komisji statutowej dot.
uzasadnienia odstąpienia od zmian lub ich przyjęciu w proponowanej wersji
Statutu Związku. Poniżej kilka komentarzy do wyników pracy komisji.
Podsumowując komisja najwyraźniej nie odrobiła zadania domowego - w wielu
miejscach komisja zajmuje stanowisko niczym nie poparte, sprzeczne choćby z
praktyką stosowaną i usankcjonowaną statutami innych bardziej dojrzałych
związków sportowych. I tak:
1.
„Komisja wyjaśnia , że wojewódzkie związki jeździeckie są
osobnymi podmiotami i samodzielnie ustalają sposób wyłaniania delegatów na swój
zajazd , swoich władz i jednego delegata na walny zjazd PZJ .”
a.
Delegaci są elementem
ustroju Związku i od strony prawnej nic nie stoi na przeszkodzie w ustaleniu
statutowym sposobu wybierania delegatów przez WZJ
b.
Statuty
wielu związków sportowych ustalają sposób i tryb wyboru, kryteria, atrybuty delegatów WZJ co stoi w
sprzeczności z konstatacją komisji ...
2.
„Komisja się widzi możliwości narzucenia limitów delegatów z
poszczególnych grup ( zawodnicy, sędziowie, gospodarze toru itp. ) . Nie można
tego skoordynować w skali krajowej Uznaliśmy
zatem, że delegaci na swoich okręgowych zajazdach są w tej sprawie niezależni . Zasady wyborów delegatów na zjazd PZJ muszą być identyczne we
wszystkich WZJ .”
a.
Statuty
wielu związków ustalają sposób i tryb wyboru, kryteria oraz atrybuty delegatów klubów, grup
branżowych, etc. co stoi w sprzeczności z konstatacją komisji ...
b. „Uznaliśmy
zatem, że delegaci na swoich okręgowych zajazdach są w tej sprawie niezależni” - o co chodzi? Delegaci są niezależni w sprawie
wybrania samych siebie?
c.
„Zasady wyborów
delegatów na zjazd PZJ muszą być identyczne we wszystkich WZJ” – przecież ten
punkt dotyczy wyboru nie w WZJ ale z grup branżowych ... To jakiś absurd ...
3.
„Komisja nie widzi też możliwości wprowadzenia do statutu
zapisu o wyborach na konkretne stanowisko w zarządzie bo musiałoby się to
wiązać z określeniem w statucie określonego ilościowo i funkcyjnie składu
zarządu . W naszej opinii możliwe jest umieszczenie takiego rozwiązania w
ordynacji wyborczej zatwierdzanej przez delegatów na zjeździe wyborczym.”
a.
Komisja nie widzi
możliwości wprowadzenia do statutu ponieważ musiałaby określić w
statucie? Nie możemy wpisać bo musielibyśmy wpisać? O co chodzi? Czy ktoś
chce nas potraktować jak idiotów?
b.
Statuty
wielu związków ustalają skład ilościowy i jakościowy zarządu związku, nadają
nazwy członkom zarządu i przypisują im odpowiedzialność –czy PZJ jest jakimś
innym bytem, i z tego powodu nie może być jak inny związek?
c.
Wpisanie
do ordynacji a nie do statutu nie ma w sobie żadnej różnicy z punktu widzenia
skuteczności i złożoności – jeśli Zjazd wybierze kogoś na członka zarządu ds. sportowych
jest to tożsame z wpisaniem tego do statutu – czyli o co chodzi? O odwlekanie?
4.
„Komisja uznała za zasadne rozszerzenie liczby członków zarządu do maksymalnie
7 osób.”
a.
Zarząd wiekszy ale
dalej bez określenia kto za co odpowiada?
5.
„Komisja przeredaguje
część dotyczącą rzecznika i sądu dyscyplinarnego w związku z wprowadzeniem
możliwości odwołań do sądu przy PKOL. Wprowadzi też ograniczenie co do długości
zawieszenia zawodnika/innej osoby”
a.
A co z nadzorem nad
rzecznikiem? Czy będzie w końcu nadzór sądu nad kompletnie bezkarnym do tej
pory rzecznikiem?
b.
W statutach innych
związków jasno się wskazuje dwuinstancyjność i nadzór II instancji nad organami
dyscyplinarnymi I instancji ...
Komisja
nie odniosła się w ogóle do podstawowych zastrzeżeń merytorycznych zapisów np
dot. znaczenia licencji w statucie, różnic w zgłaszaniu kandydatów na prezesa i
członków zarządu, o kompetencjach merytorycznych osób kandydujących do komisji
rewizyjnej, liczby kadencji innych organów PZJ, i najważniejszego dot.
wykreślenia wojewódzkich związków i odniesienia się do podziału
administracyjnego kraju.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz