Jak wszyscy wiemy, od jakiegoś czasu, członek zarządu Wojciech Jachymek został oddelegowany do usprawnienia i nadzoru działania biura Związku. Zarząd in gremium zdecydował, że należy się za to wynagrodzenie. Jednym z pierwszych produktów pracy pana Wojciecha jest opublikowana na początku stycznia 2016 Instrukcja Udzielania Zamówień w PZJ:
Tak! Osoby wtajemniczone w sektor publiczny już to czują po samej nazwie: instrukcja udzielania zamówień ... Ale do rzeczy.
Po przeczytaniu ww. instrukcji mam szereg uwag merytorycznych:
1. procedura jest napisana językiem urzędniczym co może utrudniać pracownikom Związku jej stosowanie
2. instrukcja nie odzwierciedla specyfiki Związku, w tym specyfiki działalności sportowej oraz wymogów rozliczania dotacji MSiT
3. instrukcja posiada poważne luki kontrolne nie wspominając o kwiatkach natury prawnej (czemu się dziwie ponieważ prezes Szubski jest prawnikiem!)
Lista uwag jest gigantyczna, jednak chciałem zwrócić uwagę na kilka najważniejszych spraw:
- instrukcja nie reguluje kryteriów wyboru trybu zapytania ofertowego lub przetargu ogłaszanego na stronie PZJ
- nie wiem dlaczego usługi prawnicze, doradztwa podatkowego, szkoleniowe, hotelarskie, zdrowotne mają być udzielane z wolnej ręki
- instrukcja wskazuje, że osoby prowadzące postępowanie mają być bezstronne i obiektywne, ale nie mówi ani co to oznacza ani kto to może być
- instrukcja nie reguluje jednego z najbardziej newralgicznych momentów czyli otwarcia ofert (kto, jak i kiedy)
- instrukcja nie reguluje jednego z najbardziej newralgicznych momentów czyli sposobu (matematyki) oceny pozacenowych aspektów oferty co pozwala na manipulacje wyborem oferty
- instrukcja nie reguluje procedury weryfikacji zapisów i ryzyk prawnych umów
- instrukcja nie reguluje na jakiej podstawie i w jakim trybie osoby nie będące pracownikami związku miałyby uczestniczyć w postępowaniach
Podsumowując - krok w dobrą stronę, jednak wiele jeszcze pracy trzeba włożyć organizację PZJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz